pelgrimage - Reisverslag uit Mymensingh, Bangladesh van Marchien Hof - WaarBenJij.nu pelgrimage - Reisverslag uit Mymensingh, Bangladesh van Marchien Hof - WaarBenJij.nu

pelgrimage

Door: marchienenmarinde

Blijf op de hoogte en volg Marchien

27 Februari 2012 | Bangladesh, Mymensingh

Hallo allemaal,

In de middag om 13.00 vertrokken we met een overvolle bus. De reis duurde ruim 3 uur. De stoelen waren op Bengaals formaat, dus lastig voor Thijs.
Eenmaal daar aangekomen, eerst de kamer bezocht. Daarna een kerk dienst bijgewoond, waarbij verteld werd wat het programma was. Vervolgens gegeten en lekker geslapen.

De volgende dag om 6.00 alweer op voor het lopen van de kruisweg. We liepen hier met ons allen door de bergen. Op dit pad bevonden zich kruizen waarbij de ' lijdensweg ' verteld werd. Het bijzondere van deze weg was dat de gehandicapten het kruis de berg op droegen.

Vervolgens was Marchien naar de kerkdienst geweest. Een van de activiteiten van deze pelgrimage was het symbolisch wassen van de voeten.

In de middag was het tijd voor een leuk toneelstuk. Helaas was Marinde ziek geworden en was de verpleegkundige hard nodig. Het toneelstuk was gebasseerd op een van de bewoners van de ark. Marchien heeft het toneelstuk bijgewoond en vervolgens heeft ze deelgenomen aan de spelletjes.

Zaterdag kwamen ook mensen van een andere religie bij de pelgrimage. Er waren zo'n 300 mensen.

In de middag hebben Marinde, Thijs en Richard samen een dans uitgevoerd onder begeleiding van een zuster Rita. Dit zag er ongetwijfeld hilarisch uit.

s' avonds was er een kerkdienst bij het Maria beeld. Vervolgens liep iedereen met een kaars naar het kruis naast de kerk. Deze kaarsen werden rondom het kruis neergezet. Hiermee werd het einde aangegeven en werd er gefeest.

Zondag was de terugweg naar Mymensing. In de avond konden we uitrusten van deze leuke en bijzondere ervaring.

Wederom iedereen bedankt voor de reacties.

• 27 Februari 2012 - 11:19

Hanneke:

hannah en ik lazen jullie verhaal en zagen dar het daar 33 graden is,wauwwwww. Wij zitten hier met een kapotte CV, dus zijn voor de gaskachel gekropen. Nog een aantal mooie dagen gewenst, de groeten voor jullie allemaal

• 27 Februari 2012 - 15:21

Leon & Romy:

Sjonge jonge, jullie zijn erg goed bezig daar zeg! Ben je 's avonds niet hartstikke moe van alle bezigheden??
    Wij lezen saampjes iedere keer jullie verhalen en moeten er best erg om lachen :P Als jullie terug komen naar Nederland zou dat wel een flinke verkoudheid opleveren! Hier is het weer namelijk nog steeds bagger, het is gelukkig niet zo koud meer, maar wel regen iedere keer...
    Geniet nog ff lekker van jullie daagjes daar en we spreken jullie weer gauw!
    Groetjes van Leon & Romy

• 29 Februari 2012 - 15:33

Ellie:

geniet nog even van jullie laatste dagen daar.
    goede reis terug en tot zatedag

• 01 Maart 2012 - 08:32

Albert:

Lieve mensen,

ik wens jullie een goede terugreis.
    Hoop jullie terug te zien in goede gezondheid.
    Geniet nog van de laatste momenten en van de mensen en Bangladesh.