mother language day - Reisverslag uit Mymensingh, Bangladesh van Marchien Hof - WaarBenJij.nu mother language day - Reisverslag uit Mymensingh, Bangladesh van Marchien Hof - WaarBenJij.nu

mother language day

Door: marchienenmarinde

Blijf op de hoogte en volg Marchien

22 Februari 2012 | Bangladesh, Mymensingh

Hallo allemaal,

Afgelopen maandag is Thijs naar het ziekenhuis geweest van Mymensing. Dit was een mooie ervaring, maar eeerg anders dan in Nederland. Ondertussen zijn Marchien en Marinde bij de daycare van Push en Shopno Nir geweest.
In de middag zijn we naar Sjanti Nir gegaan. Marchien en Marinde's jurken waren klaar en moesten geshowed worden. Thijs en Marinde gingen ook nog met een van de dames naar het centrum van Mymensing om een blouse te kopen. Dit lukte niet een XXL paste Thijs namelijk niet. Drie keer rijst geeft dus extra kilo's.

In de avond hebben we bij Shopno Nir gegeten. Vervolgens vroeg op bed, want de volgende dag was het Mother language day.

Om 6.00 uur op en 7.00 uur bij PCC. Daar vertrokken wij in een optocht richting het momunent om bloemen te leggen. Daarna ontbijt bij PCC: rijst met ei.

De rest van de dag waren we vrij.

Vanmorgen voor de tweede keer naar Shaymol Chaya. We hebben de kunstwerken geverfd en hun geleerd hoe hun het mooi kunnen maken.

We zijn zelf met de boot en met de Ricksaw turug gekomen.

Komende vier dagen zijn we mee op pelgrimage naar Baromari.

Groetjes uit Bangladesh

• 22 Februari 2012 - 11:08

Hanneke:

Ik ben erg blij te lezen dat jullie zoveel bijzondere ervaringen hebben.Goede pelgrimage gewenst!

• 22 Februari 2012 - 14:24

Ellie:

Fijn te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Thijs gefeliciteerd met je laatste goedgekeurde stage verslag en Marinde met je voldoende,s. Mooi dat jullie je zo nu en dan laten horen. Groeten en hele goede pelgrimage .

• 22 Februari 2012 - 18:58

Sophie,Jolanda&Lynn:

Hee Marinde!

Klinkt allemaal super leuk zeg, veel plezier nog!

Liefs Sophie, Jolanda en Lynn

• 23 Februari 2012 - 08:27

Rita Möhlmann:

Wat lijkt me dit een geweldige ervaring.
    Wij genieten elke dag mee.
    Veel genoegen en zwierige zwaai,
    Wim en Rita Möhlmann.
    Oom en tante van Thijs.

• 23 Februari 2012 - 11:16

Harrie:

Leuk om allemaal te lezen! Gelukkig is het een mooie ervaring, ben erg benieuwd naar alle foto's en verhalen. Veel plezier nog de komende tijd!

Groeten,

Harrie

• 25 Februari 2012 - 09:35

Romy & Leon:

Super om jullie verhalen te lezen, zeker een bijzondere ervaring omdat allemaal mee te maken. Maar had al wel zo vermoede dat thijs aant groeien was :P Harder Trainen als je weer thuus bent Wailabbe !! :P hahaha. Maar heel veel plezier met jullie werk daar, tot 3 maart !! Groeten van Romy en Léon.