dinsdag 20 november - Reisverslag uit Mymensingh, Bangladesh van Marchien Hof - WaarBenJij.nu dinsdag 20 november - Reisverslag uit Mymensingh, Bangladesh van Marchien Hof - WaarBenJij.nu

dinsdag 20 november

Blijf op de hoogte en volg Marchien

20 November 2012 | Bangladesh, Mymensingh

Zaterdag was een rustige dag.Zondag was er de bijeenkomst van de Dadu en Anondo-club. Dadu is opa en de Anondoclub is een groep van jonge mensen met een progressieve spierziekte.Ze gingen eerst samen in het park thee drinken en praten en na de middagdienst was erallemaal samen een lunch. Toen natuurlkijk spelletjes; Thijs en Marinde herinneren zich dit vast wel van de vorige keer: snoep happen uit een bord meel.... Voor iedere groep een spel dat gedaan kon worden, van bal doorgeven tot ballon stukmaken. Afsluitend touw trekken . Iedereen een prijsje en genieten. Al die stralende gezichten, geweldig om te zien, moeilijk om op de foto te zetten.
Aan het eind van de middag in de el. taxi door de stad naar de mis. Heen is leuk, maar in het donker terug iets minder: je ziet de gaten en hobbels in de weg niet.
Gisteren is Alberta achterop de motot meegeweest met iemand die in de dorpen in de omgeveing van Netrakona de Baptisten gemeentes en hun predikanten ondersteunt.
Ik ben met Milon naar de day-care van Balughat geweest. Meedoen met de spelletjes, liedjes en de sportactiviteiten. Geweldig. Met elkaar een lunch en toen met de rickshaw terug. Albert was pas om 5 uur terug. Na de avonddienst uit eten, bij de dominee waar Albert mee op stap was geweest. Zijn vrouw en 2 zoons waren thuis. Een heel ontspannen en gezellige maaltijd met chappati's en groente.In het donker zijn Frank en ik teruggegaan met een rickshaw; Albrt weer achterop de motor.
Vanmdaag een bezoek aan de day-care in Shamol Chaja; aan de overkant van de rivier. In de workshop geholpen en een paar nieuwe borduursteken laten sien. De leiding pakt dat heel vlot op en zal het zeker aan de meisjes overbrengen. Wat een mooie ruime plaats is dit voor de Choto Tara groep. Na de lunch, klaargemaakt door een paar moeders, zijn we met de boot terug gegaan. De rivier is al weer erg laag, terwijl het regenseizoen nog maar net afgelopen is.Het water zakte erg vlug in de afgelopen weken. Datt kan wel eens een probleem worden voor de komende maanden.
Starks even naar de women's club eb wat cake kopen voor de jonhgens in Shopno Nir. Daar gaan we vanavond eten.
Veel groeten aan jullie allemaal,
Marchien