Valentijsdag - Reisverslag uit Mymensingh, Bangladesh van Marchien Hof - WaarBenJij.nu Valentijsdag - Reisverslag uit Mymensingh, Bangladesh van Marchien Hof - WaarBenJij.nu

Valentijsdag

Door: marchienenmarinde

Blijf op de hoogte en volg Marchien

14 Februari 2012 | Bangladesh, Mymensingh

Vandaag een drukke dag. Vooral voor Thijs.!!!!!

De vorige was wat kort, maar het waren alleen nog maar de groetjes van ons. De internetverbinding is hier soms wat lastig. De foto's opladen gaat ook erg traag. Volgende keer als we wat eerder zijn zetten we er wat foto's bij. Nu alleen een berichtje.

We hadden nog vergeten te melden de Anondoclub en de Daduclub en de bewoners van Shopno Nir er waren. Dit betekende samen spelletjes doen, foto's volgen nog.

Elke ochtend tot nu toe zijn we naar een daycare geweest. We hebben geswitched.

Gistermidag zijn we op huisbezoek geweest met Tina. We zijn bij twee deelnemers geweest. Allebei wonen ze vlakbij het station. Op de terugweg hadden we volgen. Het huisbezoek was best wel zwaar, het is erg moeilijk om te zien hoe deze kinderen wonen. Ze wonen in zo'n klein hutje.

In de avond even RUST.

Vandaag met Rickshaw, boot en voeten naar de daycare aan de overkant. Tussen de rijstvelden door. Albert weet wel welke. Er staat nu een pratige workshopplaats bij. We hoefden geen tent meer te plaatsen. Marchien had hun nog uitleg gegeven over papier mache. Zowel de leiding als de kinderen vonden het erg leuk. Ze deden gelijk mee. Morgen zien of ze het goed begrepen hebben.

We hadden terug een lift van de auto die ook de kinderen wegbracht. Zo konden we zien waar ze woonden en de omgeving. Het is echt een prachtige omgeving hier.

Vanavond hebben we weer even rust, het is best heftig dagen voor ons. Het is allemaal erg ingrijpend/indrukwekkend.

Groetjes van Thijs, Marchien en Marinde

• 14 Februari 2012 - 19:46

Egbert:

Hallo reizigers, zo te lezen hebben jullie het erg druk en zien jullie veel. Leuk om er over te lezen. En thijs je hebt meteen al een maatje gevonden?
    groet van ellie en egbert

• 16 Februari 2012 - 17:12

Maybel:

Leuk verslag en leuke foto's!!

• 17 Februari 2012 - 06:35

Koningspark 1:

Ej Thijs (en de rest)

Mooi dat jullie veel zien, en dat jullie ook de echte kant van bangladesh kunnen mee maken. (het arme gedeelte).

Wordt je al gek van het vele tuteren?
    En als je de kans krijgt, neem dan een riskshaw mee naar huis. Zal super tof zijn!

Alko

• 17 Februari 2012 - 09:58

Anneke Boer:

leuk om de verslagen van jullie te lezen.
    Hartelijke groeten vanaf de Julianalaan.
    groetjes Anneke

• 17 Februari 2012 - 19:56

Dinie:

Hoi Thijs, Marinde en Marchien, wat zal het af en toe een cultuurschok voor jullie zijn en ook indrukwekkend om te zien hoe men daar woont en leeft...
    Erg boeiend om jullie belevenissen te volgen, een heel andere wereld als hier, dat is zeker!
    Groetjes, Dinie

• 17 Februari 2012 - 20:32

mijn reis zit er al bijna op, jullie hebben nog 2 weken. Geniet er van. Doe leuke dingen. Groeten Hanneke

• 20 Februari 2012 - 15:08

Annie Brouwer:

Leuk om jullie zo via internet te kunnen volgen.Het zijn drukke dagen met heel veel verschillende indrukken begrijp ik. Geniet ervan. Groetjes Annie Brouwer